Zoeken in deze blog

zondag 26 april 2015

In de wachtrij... Versterker 2 x (ECC81 dc-coupled + 2 x EL86 ul pp) + EZ80

Al weer anderhalf jaar in de wachtrij. Maar schema's maken is op zich al leuk.

De voedingsspanning voor de eindtrappen zal zo'n 235 Volt zijn (trafo's secundair 180 Volt ac). Mogelijk dat de kathodeweerstanden nog wat in waarde omhoog moeten.

De voedingsspanning voor de voortrappen zal zo'n 310 Volt zijn. De dc gloeispanning voor de 2 x ECC81 en de EZ80 zal op ongeveer 44 Volt dc komen te liggen zodat de maximale spanning tussen kathode en gloeidraad niet wordt overschreden. En dat weer omdat het voltage van de kathode van de rechterhelft van de ECC81 in deze schakeling zo rond de 75 Volt dc komt te liggen.




2 opmerkingen:

  1. Hallo Robert,

    Ik lees je blog en dan specifiek nu het schema van link http://otl800.blogspot.nl/2015/04/in-de-wachtrij-versterker-2-x-ecc81-dc.html

    De EL86 UL PP

    Heb je deze versterker reeds zelf gebouwd ? want ik ben erg nieuwsgierig om hem zelf na te bouwen.

    gr,

    Jan Kootstra
    E: jan@kanne.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Jan,

    Bedankt voor jouw belangstelling. Ik heb de versterker nog steeds niet gebouwd. De zelfbouw ligt al ruim een jaar stil, ondermeer omdat ik een drumstel heb gekocht. Wanneer ik hem (of iets anders) heb gebouwd, zal ik daar zeker op mijn site over berichten.

    Met vriendelijke groet,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen