Zoeken in deze blog

zondag 22 februari 2015

Kado: Versterker met 2 x ECL82 + EZ81 en bijbehorende luidsprekerboxen

Al weer wat jaren geleden had ik een wat moeizame periode in mijn leven. Ik heb toen veel gehad aan de hulp van een coach. Als dank heb ik hem deze versterker en bijbehorende luidsprekerboxen kado gegeven.

Grappig was het om te horen hoe zijn zoontje reageerde toen hij de versterker zag en hoorde. Hij kon nauwelijks geloven dat uit zoiets geluid kon komen, gewend als hij was aan de moderne verpakkingen. Maar toegegeven: Mijn bouwsels hebben wel een wat primitief uiterlijk...

Voor deze versterker zijn dezelfde uitgangstransformatoren gebruikt als voor een eerder op mijn site getoonde versterker met 2 x EL3N. Zie: Bijzondere single-ended uitgangstransformatoren in Philips bandrecorders

Nog wat informatie over de luidsprekerboxen:

Luidspreker:

Philips AD3700M

Hout:

MDF 18 mm

Buitenmaten in mm:

- breedte          260
- hoogte           936
- diepte            296

Afmetingen hout in mm:

- zijkanten                   936    x 296
- achterkanten             936    x 220
- voorkanten                886    x 220
- binnen groot              727,5 x 220
- onderkanten              278    x 220
- bovenkanten             260    x 220
- binnen klein                 28   x 220











Geen opmerkingen:

Een reactie posten